Followers

Thursday, February 10, 2011

MESTI BACA: SI BIADAB KAWAN SI NUAR BRAHIM BUKA CERITA RASIS

Kurang ajar! Biadab! Memang dasar kafir laknat! Marah betul aku bila baca penulisan sekutu nuar brahim yang menulis dalam Wall Street Journal semalam. Si tua bangka ni nama dia malott. Dia dulu bertugas sebagai duta Amerika di Malaysia pada tahun 1995 - 1998. Tahun-tahun ni adalah merupakan tahun kegemilangan nuar brahim sehingga berlakunya krisis mata wang yang juga membawa kepada pemcecatan si nuar. Bila baca artikel tua bodoh ni ternyata dia memang sekongkol dan setongkol dengan nuar bila dia menyebut nama anak nuar si nurul izzah tu sebagai pejuang bangsa Malaysia.

Yang aku marah dan sakit hati adalah penulisan malott yang memang bertujuan untuk memburukkan kerajaan Malaysia sama macam yang dilakukan oleh nuar setiap kali dia ke luar negara berjumpa sekutunya. Ada ke patut dia kata bangsa cina dengan bangsa india tak terbela di negara ni. Malahan si celaka mat saleh ni menggambarkan betapa rasisnya UMNO hingga menindas teruk bangsa cina dan india di sini. 

Aku malas nak cerita panjang tentang bab orang putih yang jadi balaci nuar brahim ni. korang baca le sendiri penulisan gila dia tentang rasisme di malaysia! klik di sini

Lantak dia le! Tapi apa yang aku dan semua orang tau, Malaysialah satu-satunya negara yang hidup harmoni berbilang bangsa! Buka mata besar-besar dan tengok betapa harmoninya kita. walaupun mengaku cina malaysia, india malaysia, tapi tak pulak diasimilasikan jadi melayu. tak macam negara lain seperti di amerika, indonesia yang mana kalau nak jadi rakyat negara mereka, mereka perlu berubah untuk menerima budaya dan bahasa negara tersebut. tapi Malaysia? LU PIKIR LE SENDIRI!

No comments:

Post a Comment