Followers

Tuesday, November 30, 2010

SEMUA MANUSIA ITU BERSAUDARA....

Menurut Nik Aziz yang juga mursyidul am PAS, Islam tidak menyatakan apa-apapun berkenaan bangsa kerana dalam Islam semua manusia adalah bersaudara. tidak kira sama ada mereka beragama Islam ataupun bukan Islam.
Ungkapan ini aku kutip daripada Malaysia Kini hari ini (30 November 2010). Macam biasalah nik aziz mengutuk UMNO dengan mengatakan UMNO lah yang menjadi punca masalah di Malaysia ni. Maknanya segala bentuk permasalah negara termasuk kemiskinan dan kepincangan dalam PKR ni UMNO lah yang menjadi puncanya. Masalah gerai melayu yang banyak dirobohkan di Pulau Pinang pun UMNO la yang menjadi puncanya. Apa sahaja le. Yang buruk tu semua UMNO yang baik tu semua Pakatan Haram Pembangkang.
DULU KATA DAP ITU SYAITAN, KINI KATA DAP ITU SAUDARA PULAK?
 
Ini satu lagi kenyataan nik aziz (ulama kesayangan PAS) yang boleh menimbulkan kekeliruan umat islam bahawasanya semua manusia itu bersaudara. Aku ni tidaklah jahil sangat. Aku pun membaca al-quran dan tafsirnya. aku juga belajar agama daripada ustaz-ustaz yang terpilih tapi aku tak pernah pula mendengar yang semua manusia itu bersaudara. 

Nik aziz betul-betul dah melarat penyakit tuanya. kalau dia kata semua manusia tu bersaudara bermakna kita pun bersaudara lah dengan kafir zionis laknatullah dan orang-orang kafir yang lain. Ha!!!!!!!!!!!!!! nik aziz nak beritahu yang dia bersaudara dengan semua manusia kecuali UMNO. Itu sebab dia syok melaknati UMNO tapi menyanjung saudaranya DAP dan kafir yang lain. 

Wahai tuan guru, cukup-cukuplah menabur fitnah dan mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan umat islam. janganlah disembunyikan yang haq sedangkan tuan guru mengetahuinya bahawa yang umat islam hanya bersaudara sesama islam bukan dengan orang kafir laknatullah terutama kafir DAP yang terang-terang menentang Islam. Apa yang mereka lakukan hanyalah bermuka-muka agar dapat menjadikan PAS sebagai lembu tunganggan mereka sahaja. 

Janganlah suka menghina pemimpin UMNO kononnya pemimpin UMNO ni tak tau ilmu agama. Kalau setakat ilmu je yang mendalam tapi hati penuh kotoran, perbuatan dan kata-kata tidak mencerminkan ilmu serta suka memutarbelitkan ayat Allah adakah yakin akan ke syurga Allah berbanding pemimpin UMNO atau orang-orang yang dipandang jahil? 

Tunjukkan aku dalil dan hadis yang menunjukkan kita bersaudara dengan orang kafir? yang aku jumpa hanyalah ayat-ayat Allah yang mengingatkan kita akan kelicikan orang kafir yang akan terus-terusan berusaha untuk menentang Islam.

Al Quran : (2) Al Baqarah : Ayat 145
Dan sesungguhnya jika kamu mendatangkan kepada orang-orang (Yahudi dan Nasrani) yang diberi Al Kitab (Taurat dan Injil), semua ayat (keterangan), mereka tidak akan mengikuti kiblatmu, dan kamupun tidak akan mengikuti kiblat mereka, dan sebahagian merekapun tidak akan mengikuti kiblat sebahagian yang lain. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keinginan mereka setelah datang ilmu kepadamu, sesungguhnya kamu -kalau begitu- termasuk golongan orang-orang yang zalim. (QS. 2:145)
Al Quran : (5) Al Maa’idah : Ayat 41
Hari Rasul, janganlah hendaknya kamu disedihkan oleh orang-orang yang bersegera (memperlihatkan) kekafirannya, yaitu diantara orang-orang yang mengatakan dengan mulut mereka:”Kami telah beriman”, padahal hati mereka belum beriman; dan (juga) di antara orang-orang Yahudi. (Orang-orang Yahudi itu) amat suka mendengar (berita-berita) bohong dan amat suka mendengar perkataan-perkataan orang lain yang belum pernah datang kepadamu; mereka merobah] perkataan-perkataan (Taurat) dari tempat-tempatnya. Mereka mengatakan: “Jika diberikan ini (yang sudah di robah-robah oleh mereka) kepada kamu, maka terimalah, dan jika kamu diberi yang bukan ini maka hati-hatilah”. Barangsiapa yang Allah menghendaki kesesatannya, maka sekali-kali kamu tidak akan mampu menolak sesuatupun (yang datang) daripada Allah. Mereka itu adalah orang-orang yang Allah tidak hendak mensucikan hati mereka. Mereka beroleh kehinaan di dunia dan di akhirat mereka beroleh siksaan yang besar. (QS. 5:41)
Wahai orang PAS dan orang Islam yang terlalu menginginkan DAP ini menjadi islam ketahuilah bahawa orang -orang Yahudi dan Nasrani yang sudah ada kitab pun sukar beriman dengan Allah inikan pula DAP yang hanya melihat kebodohan orang PAS menjual agamanya sahaja dan sanggup melaknati sesama Islam kerana menjaga hati mereka. Islam tidak pernah mengajar kita menjadi bodoh seperti itu. Jika nak berdakwah, berdakwahlah dengan berhikmah bukan dengan membodohkan diri menghina kaum muslimin yang lain yang daripada pengamatan kalian amat tidak berilmu. Hanya Allah yang tahu siapa yang lebih baik di antara kita.

Berwaspadalah dengan orang kafir sesungguhnya kebanyakan orang kafir itu rakannya adalah syaitan yang menjadikan Islam sebagai sasaran untuk dimusnahkan.

Al Quran : (5) Al Maa’idah : Ayat 61
Dan apabila orang-orang (Yahudi atau munafik) datang kepadamu, mereka mengatakan: “Kami telah beriman”, padahal mereka datang kepadamu dengan kekafirannya dan mereka pergi (daripada kamu) dengan kekafirannya (pula); dan Allah lebih mengetahui apa yang mereka sembunyikan. (QS. 5:61)
Al Quran : (5) Al Maa’idah : Ayat 78
Telah dila’nati orang-orang kafir dari Bani Israil dengan lisan Daud dan Isa putera Maryam. Yang demikian itu, disebabkan mereka durhaka dan selalu melampaui batas. (QS. 5:78)
 AYAT SUCI ALLAH JANGAN DIPERMAINKAN SEWENANGNYA

ADAKAH SAMA ORANG ISLAM DENGAN ORANG KAFIR? MASIH MENGAKUKAH KITA BAHAWA SEMUA MANUSIA ITU BERSAUDARA?

PAS SEMAKIN JAUH TERSASAR....

No comments:

Post a Comment